close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

3 טיפים לאילוף כלבים

מערכת שורשיג טבת, תשעח31/12/2017

כלב זקוק לאיזון ואחת הדרכים לשמור עליו היא לאלף אותו בצורה נכונה. רוצים לדעת איך עושים את זה ומתי לפנות לאיש מקצוע? הנה המדריך המלא

תגיות:
אילוף כלבים הוא נושא מורכב מכפי שנהוג לחשוב ויש לו השלכות ישירות על איכות החיים של הכלב. קודם כל, האילוף הוא לא פריבילגיה אלא כלי להשגת איזון. כלבים זקוקים לאיזון בשביל לדעת את מקומם במשפחה, לחוש ביטחון ולהימנע מאגרסיות. מהבחינה הזו, הכלבים צריכים את האילוף לא פחות מהבעלים ולכן אסור לוותר עליו.

שנית, קשה להשיג את יעדי האילוף כל עוד לא שומרים על העקרונות הנכונים. כל כלב דורש גישה אחרת ויש גם משמעות לרקע ולהיסטוריה שלו. מכאן שאפשר להצביע על 3 טיפים כלליים ולאמץ אותם כבר בשלב מוקדם של האילוף:
1. השתמשו באוכל וממתקים
סוגים מסוימים של ממתקים או אוכל לכלבים ישפרו דרמטית את ביצועי האילוף שלכם. אתם יכולים לצאת מהבית עם שקית ממתקים, לפנק את הכלב בכל פעם שהוא עושה משהו חיובי ולדאוג להראות לו שזה משתלם. עם הזמן הכלב יתרגל לבצע את הפקודות גם בלי שתעודדו אותו עם אוכל וכך למעשה תשמרו את התוצאה.
ודאו שאתם בוחרים אוכל וממתקים שמתאימים לסוג הכלב, הגזע, הגודל והצרכים הבריאותיים שלו. הימנעו מפינוק יתר של הכלב ואל תתביישו לפנות לאיש מקצוע במידה ואינכם בטוחים. השקעה חד פעמית בהשכרת שירותיו של מאלף כלבים תשתלם מאוד עבורכם ותשפר את איכות החיים של כל בני המשפחה.

2. שמרו על עקביות
הכלב מתקשר איתכם בהמון דרכים שכלל לא ידעתם על קיומן. כתוצאה מכך, הוא מזהה כל ניואנס ושינוי בהתנהגות ויודע כיצד לפרש אותם. בגלל זה חשוב מאוד לשמור על עקביות כאשר מנסים לאלף כלב ולוודא שכל המשפחה מיישרת קו.
שמירה על עקביות מתחילה בתהליך האילוף עצמו, ממשיכה כאשר אתם נמצאים מחוץ לבית בסביבת כלבים או אנשים אחרים וכוללת את הזמן הפנוי של הכלב במקום מרבצו. נסו לדאוג לפקודות ברורות וקצרות עבור הכלב, השתמשו כל הזמן באותן פקודות ואל תבלבלו אותו עם משימות שהוא לא מכיר.

3. הקפידו על גישה חיובית
גישה חיובית היא הבסיס לאילוף כלבים. אין שום טעם לצעוק על הכלב ואסור בשום פנים ואופן להכות אותו או להשתמש באלימות. הכלב יגיב טוב יותר אם תעודדו אותו אחרי כל פעולה חיובית מאשר אם תכעסו עליו כשהוא עושה משהו לא נכון, וזה צפוי להשתלם עבורכם במהירות.

גישה חיובית גם תעזור לכם להתמיד באילוף הכלבים. בעזרת גישה חיובית תדעו מה הכלב כבר יודע או לא יודע לעשות, מתי לעבור לשלב הבא ומתי לערוך הפסקה. הגישה החיובית מוכיחה את עצמה באילוף כלבים ומומלצת גם עבורכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה